Algemene leveringsvoorwaarden

 Algemene leveringsvoorwaarden AMVI Advies


Bij het uitbrengen van offertes en de uitvoering van opdrachten hanteert AMVI Advies met

betrekking tot haar Arbeidsdeskundige activiteiten en Casemanagement de volgende algemene

leveringsvoorwaarden:


AMVI advies is eigendom van J. Ferron – Kollen, kantoorhoudend te Amersfoort, ingeschreven bij de

KvK onder nummer 80572863.


Artikel 1: Definities

1. Opdrachtnemer: AMVI Advies draagt zorg voor de uitvoering van de overeengekomen

diensten/opdracht.

2. Opdrachtgever: De natuurlijke persoon of rechtspersoon die aan opdrachtnemer opdracht heeft

gegeven tot het verrichten van werkzaamheden.

3. Overeenkomst: De schriftelijke afspraken ten behoeve van de opdracht die zal worden

uitgevoerd door AMVI Advies.

4. De regeling: De onderhavige algemene leveringsvoorwaarden.


Artikel 2: Toepasselijkheid

1. Deze algemene leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle diensten, die geleverd worden

door de opdrachtnemer aan haar opdrachtgevers. Tenzij andere voorwaarden uitdrukkelijk en

schriftelijk overeengekomen zijn.

2. Deze algemene leveringsvoorwaarden gelden ook voor offertes.

3. Door ondertekening van de offerte of opdracht aan de opdrachtnemer waarin verwezen wordt

naar de algemene leveringsvoorwaarden, verklaart de opdrachtgever van de inhoud kennis te

hebben genomen en deze te aanvaarden en van toepassing te verklaren.


Artikel 3: Totstandkoming van de overeenkomst

1. Alle aanbiedingen geschieden vrijblijvend.

2. De gemaakte offertes hebben een geldigheidsduur van 30 dagen, tenzij anders aangegeven.

3. Een overeenkomst komt tot stand door schriftelijke bevestiging door de opdrachtgever aan

opdrachtnemer.

4. De in de offerte gemelde prijzen zijn uitgedrukt in euro’s en zijn bedragen exclusief BTW en

exclusief reiskosten, tenzij anders aangegeven.

5. Iedere nieuwe offerte dan wel daaraan verbonden voorwaarden treedt in de plaats van een

eventueel daaraan voorafgaande offertes.

6. Offertes worden geacht te zijn gebaseerd op de beschikbare gegevens die door de

opdrachtgever zijn verstrekt.


Artikel 4: Terbeschikkingstelling van informatie door de opdrachtgever

1. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het steeds tijdig aan opdrachtnemer verstrekken van

alle voor de uitvoering van de opdracht benodigde informatie.

2. Indien de voor de uitvoering van de opdracht de benodigde gegevens niet tijdig aan

opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft opdrachtnemer het recht de uitvoering van de opdracht op

te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke

tarieven in rekening te brengen.

3. Indien en voor zover opdrachtgever verzoekt, worden de ter beschikking gestelde bescheiden

aan deze geretourneerd.


Artikel 5: Uitvoering van de opdracht

1. De opdrachtnemer is voor wat betreft zijn verrichtingen en dienstverlening onderworpen aan

het binnen de eigen beroepsvereniging geldende Professioneel Statuur en de geldende

richtlijnen, standaarden en codes.

2. De opdrachtgever is gehouden volledige medewerking te verlenen om de opdrachtnemer in

staat te stellen de opgedragen werkzaamheden goed te kunnen uitvoeren. Dit houdt onder

meer in:

 Dat de medewerkers van de opdrachtgever gedurende de overeengekomen tijd beschikbaar

zijn;

 Dat inzage wordt verleend in alle relevante documenten en gegevens;

 dat tijdig alle gegevens en inlichtingen worden verschaft die de opdrachtnemer noodzakelijk

of nuttig acht.

 Dat desgevraagd kantoor- en/of onderzoeksfaciliteiten beschikbaar zijn met passende

voorzieningen.


Artikel 6: Extra werkzaamheden

1. De opdrachtnemer kan extra werkzaamheden uitvoeren of doen uitvoeren indien:

 Deze werkzaamheden naar de mening van de opdrachtnemer noodzakelijk zijn voor de

uitvoering van de opdracht;

 De noodzaak ervan blijkt nadat de overeenkomst is afgesloten;

 De opdrachtnemer onmiddellijk door opdrachtgever schriftelijk opgave doet over de aard en

de kosten daarvan;

 Een en andere plaatsvindt binnen de werking van de tussen de partijen gesloten

overeenkomst.


Artikel 7: Geheimhouding en onpartijdigheid

1. Partijen verbinden zich, behoudens verplichtingen die de wet hen oplegt tot openbaarmaking

van bepaalde gegevens, tot geheimhouding tegenover derden, van alle in het kader van de

opdracht ontvangen gegevens waarvan zij kunnen vermoeden dat deze van vertrouwelijke aard

zijn.

2. Opdrachtnemer werkt conform de gedrags- en beroepsregels van de SRA (stichting Register

Arbeidsdeskundigen). Dit betekent onder andere dat opdrachtnemer verplicht is tot

geheimhouding van alle door de opdrachtgever en werknemer verstrekte gegevens en

informatie. Daarnaast waarborgen de gedrags- en beroepsregels van de SRA onpartijdigheid.


Artikel 8: Intellectueel eigendom

1. Opdrachtnemer behoudt zich alle rechten met betrekking tot producten van de geest welke zij

gebruikt of heeft gebruikt in het kader van de uitvoering van de opdracht van opdrachtgever,

voor zover deze uit de wet voortvloeien.

2. Het is opdrachtgever uitdrukkelijk verboden die producten, waaronder mede begrepen

computerprogramma’s, systeemontwerpen, werkwijzen, adviezen, (model)contracten en andere

geestesproducten van opdrachtnemer, een en ander in de ruimste zin des woords, al dan niet

met inschakeling van derden te verveelvoudigen, te openbaren of te exploiteren.

3. Het is opdrachtgever niet toegestaan hulpmiddelen van die producten aan derden ter hand te

stellen, anders dan ter inwinning van een deskundig oordeel voor de werkzaamheden van

opdrachtnemer.


Artikel 9: Honorarium

1. Tenzij anders overeengekomen zijn de tarieven van opdrachtnemer exclusief (BTW).

2. Indien na de totstandkoming van de overeenkomst, doch voordat de opdracht geheel is

uitgevoerd, lonen en/of prijzen een wijziging ondergaan, is opdrachtnemer gerechtigd het

overeengekomen tarief dienovereenkomstig aan te passen, tenzij opdrachtgever en

opdrachtnemer hierover andere afspraken hebben gemaakt.

3. Het honorarium van opdrachtnemer, zo nodig vermeerderd met verschotten en declaraties van

ingeschakelde derden, wordt per maand, per kwartaal, per jaar of na volbrenging van de

werkzaamheden aan opdrachtgever in rekening gebracht, tenzij opdrachtgever en

opdrachtnemer hierover andere afspraken hebben gemaakt.

4. Ingeval van nieuwe verplichtingen van de opdrachtnemer ten gevolge van wetswijzigingen en/of

overheidsvoorschriften, zullen partijen overleg plegen over de verdeling van de daaruit

voortvloeiende kosten.

5. Voor de rekening van de opdrachtgever zijn alle kosten die worden veroorzaakt door onjuiste of

onvoldoende informatie van de opdrachtgever voor zover deze informatie handelt over

omstandigheden, waaronder de gespecificeerde eisen van de opdrachtgever gerealiseerd

moeten worden.

6. Indien door omstandigheden, buiten de schuld van de opdrachtnemer, geplande verrichten of

dienstverlening niet kunnen worden uitgevoerd, is de opdrachtgever toch de daaraan verbonden

kosten aan opdrachtnemer verschuldigd.

7. Betalingen van de facturen dienen te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum.

8. Bij betwisting van de juistheid van de factuur, dan wel een onderdeel daarvan, wordt de

betalingsverplichting van de opdrachtgever niet opgeschort. Bij gebreke van tijdige betaling is de

opdrachtnemer gerecht de overeenkomsten dienstverlening op te schorten, hetgeen de

verplichtingen van de opdrachtgever tot betaling van de verschuldigde bedrag onverlet laat.

9. Bij gebreke van tijdige betaling is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim zonder dat

daarvoor sommatie of schriftelijke ingebrekestelling is vereist. Alsdan is door de opdrachtgever

over het nog te betalen bedrag rente verschuldigd te berekenen vanaf de vervaldag, zijnde

factuurdatum vermeerderd met een periode van 14 dagen tot de dag van betaling.

10. Alle te maken gerechtelijke en buitenrechtelijke kosten komen voor rekening van de

opdrachtgever. De buitenechtelijke incassokosten bedragen tenminste 15% van het door de

opdrachtgever verschuldigde bedrag.


Artikel 10: Annulering

1. Eenmalige en kortstondige diensten kunnen met een termijn van minimaal 5 werkdagen voor

het overeengekomen aanvangstijdstip van de uitvoering worden geannuleerd.

2. Voor cursussen en projectmatige opdrachten geldt een annuleringstermijn van minimaal 3

weken.

3. De diensten, die niet tijdig zijn geannuleerd, zullen volledig in rekening worden gebracht, tenzij

anders overeengekomen.


Artikel 11: Eigendomsvoorbehoud

1. AMVI Advies behoudt het eigendomsrecht van de door haar beschikking gestelde zaken zoals

werkmethoden, organisatiemodellen, software en dergelijke


Artikel 12: Bezwaren

1. Bezwaren met betrekking tot de verrichte werkzaamheden en/of het factuurbedrag dienen

schriftelijk binnen 14 dagen na de verzenddatum van de stukken of informatie waarover

opdrachtgever bezwaar maakt, dan wel binnen 14 dagen na de ontdekking van het gebrek indien

opdrachtgever aantoont dat hij het gebrek redelijkerwijs niet eerder kon ontdekken, aan

opdrachtnemer bekend te worden gemaakt.

2. Bezwaren als in lid 1 bedoeld, schorten de betalingsverplichting van opdrachtgever niet op.

3. In geval van een terecht uitgebrachte bezwaar heeft opdrachtnemer de keuze tussen aanpassing

van het in rekening gebracht honorarium, het kosteloos verbeteren of opnieuw verrichten van

de afgekeurde werkzaamheden of het geheel of gedeeltelijke niet (meer) uitvoeren van de

opdracht tegen een restitutie naar evenredigheid van door opdrachtgever al betaalde

honorarium.


Artikel 13: Aansprakelijkheid

1. De opdrachtnemer is tegenover de opdrachtgever aansprakelijk voor de vergoeding van de

directe schade die deze lijdt als rechtstreeks gevolg van niet of niet-betamelijk nakoming van de

overeengekomen werkzaamheden. De schadevergoeding is beperkt tot ten hoogste het bedrag

aan honorarium van (het onderdeel van) de uitgevoerde opdracht.

2. De opdrachtnemer is tegenover de opdrachtgever aansprakelijk voor de vergoeding van de

schade als rechtstreeks gevolg van vermijdbare professionele fouten van de opdrachtnemer,

alsmede de onder zijn verantwoordelijkheid functionerende personen. Deze schadevergoeding is

beperkt tot ten hoogste het bedrag van (het onderdeel van) het honorarium.

3. De opdrachtnemer is tegenover de opdrachtgever aansprakelijk voor de vergoeding van de

schade die deze lijdt als rechtstreeks gevolg van schade door opzet of grove schuld door

onrechtmatige daad, veroorzaakt door onder de opdracht vallende personen. De betreffende

personen zijn eveneens hoofdelijk aansprakelijk.

4. De opdrachtnemer is bevoegd, in goed overleg met de opdrachtgever, voor eigen rekening

fouten, waarvoor de opdrachtnemer aansprakelijk is, te herstellen of de door die fouten

toegebrachte schade te beperkingen of op te heffen, mits dit afdoende en binnen redelijke

termijn geschiedt.

5. De opdrachtnemer draagt voor overschrijdingen van rechtsvoorschriften of inbreuk op rechten

van derden jegens de opdrachtgever alleen aansprakelijkheid, indien deze voorschriften of

rechten algemeen bekend zijn bij het desbetreffende vakgebied werkzame diensten of wanneer

de opdrachtgever de opdrachtnemer uitdrukkelijk op het bestaan van zodanige voorschriften of

rechten heeft gewezen.

6. Indien de opdrachtgever enig aan het werk of opdracht verbonden risico heeft verzekerd of

anderszins aan derden heeft overgedragen, is de opdrachtgever gehouden de opdrachtnemer

van aansprakelijkheid te zake van dit risico te vrijwaarden, bij gebreke waarvan deze

aansprakelijkheid van de opdrachtnemer vervalt.


Artikel 14: Overdracht

1. De opdrachtnemer is gerechtigd de verplichtingen en rechten voortvloeiend uit de

overeenkomst met de opdrachtgever over te dragen aan een in onderling overleg te benoemen

derde.

2. De opdrachtgever zal zijn medewerking aan een eventuele overdracht niet wegens onredelijke

redenen onthouden.


Artikel 15: toepasselijk recht

Op alle met de opdrachtnemer gesloten overeenkomsten is uitsluitend het Nederlands recht van

toepassing.   



Share by: