Algemene leveringsvoorwaarden AMVI Advies
Bij het uitbrengen van offertes en de uitvoering van opdrachten hanteert AMVI Advies met
betrekking tot haar Arbeidsdeskundige activiteiten en Casemanagement de volgende algemene
leveringsvoorwaarden:
AMVI advies is eigendom van J. Ferron – Kollen, kantoorhoudend te Amersfoort, ingeschreven bij de
KvK onder nummer 80572863.
Artikel 1: Definities
1. Opdrachtnemer: AMVI Advies draagt zorg voor de uitvoering van de overeengekomen
diensten/opdracht.
2. Opdrachtgever: De natuurlijke persoon of rechtspersoon die aan opdrachtnemer opdracht heeft
gegeven tot het verrichten van werkzaamheden.
3. Overeenkomst: De schriftelijke afspraken ten behoeve van de opdracht die zal worden
uitgevoerd door AMVI Advies.
4. De regeling: De onderhavige algemene leveringsvoorwaarden.
Artikel 2: Toepasselijkheid
1. Deze algemene leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle diensten, die geleverd worden
door de opdrachtnemer aan haar opdrachtgevers. Tenzij andere voorwaarden uitdrukkelijk en
schriftelijk overeengekomen zijn.
2. Deze algemene leveringsvoorwaarden gelden ook voor offertes.
3. Door ondertekening van de offerte of opdracht aan de opdrachtnemer waarin verwezen wordt
naar de algemene leveringsvoorwaarden, verklaart de opdrachtgever van de inhoud kennis te
hebben genomen en deze te aanvaarden en van toepassing te verklaren.
Artikel 3: Totstandkoming van de overeenkomst
1. Alle aanbiedingen geschieden vrijblijvend.
2. De gemaakte offertes hebben een geldigheidsduur van 30 dagen, tenzij anders aangegeven.
3. Een overeenkomst komt tot stand door schriftelijke bevestiging door de opdrachtgever aan
opdrachtnemer.
4. De in de offerte gemelde prijzen zijn uitgedrukt in euro’s en zijn bedragen exclusief BTW en
exclusief reiskosten, tenzij anders aangegeven.
5. Iedere nieuwe offerte dan wel daaraan verbonden voorwaarden treedt in de plaats van een
eventueel daaraan voorafgaande offertes.
6. Offertes worden geacht te zijn gebaseerd op de beschikbare gegevens die door de
opdrachtgever zijn verstrekt.
Artikel 4: Terbeschikkingstelling van informatie door de opdrachtgever
1. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het steeds tijdig aan opdrachtnemer verstrekken van
alle voor de uitvoering van de opdracht benodigde informatie.
2. Indien de voor de uitvoering van de opdracht de benodigde gegevens niet tijdig aan
opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft opdrachtnemer het recht de uitvoering van de opdracht op
te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke
tarieven in rekening te brengen.
3. Indien en voor zover opdrachtgever verzoekt, worden de ter beschikking gestelde bescheiden
aan deze geretourneerd.
Artikel 5: Uitvoering van de opdracht
1. De opdrachtnemer is voor wat betreft zijn verrichtingen en dienstverlening onderworpen aan
het binnen de eigen beroepsvereniging geldende Professioneel Statuur en de geldende
richtlijnen, standaarden en codes.
2. De opdrachtgever is gehouden volledige medewerking te verlenen om de opdrachtnemer in
staat te stellen de opgedragen werkzaamheden goed te kunnen uitvoeren. Dit houdt onder
meer in:
Dat de medewerkers van de opdrachtgever gedurende de overeengekomen tijd beschikbaar
zijn;
Dat inzage wordt verleend in alle relevante documenten en gegevens;
dat tijdig alle gegevens en inlichtingen worden verschaft die de opdrachtnemer noodzakelijk
of nuttig acht.
Dat desgevraagd kantoor- en/of onderzoeksfaciliteiten beschikbaar zijn met passende
voorzieningen.
Artikel 6: Extra werkzaamheden
1. De opdrachtnemer kan extra werkzaamheden uitvoeren of doen uitvoeren indien:
Deze werkzaamheden naar de mening van de opdrachtnemer noodzakelijk zijn voor de
uitvoering van de opdracht;
De noodzaak ervan blijkt nadat de overeenkomst is afgesloten;
De opdrachtnemer onmiddellijk door opdrachtgever schriftelijk opgave doet over de aard en
de kosten daarvan;
Een en andere plaatsvindt binnen de werking van de tussen de partijen gesloten
overeenkomst.
Artikel 7: Geheimhouding en onpartijdigheid
1. Partijen verbinden zich, behoudens verplichtingen die de wet hen oplegt tot openbaarmaking
van bepaalde gegevens, tot geheimhouding tegenover derden, van alle in het kader van de
opdracht ontvangen gegevens waarvan zij kunnen vermoeden dat deze van vertrouwelijke aard
zijn.
2. Opdrachtnemer werkt conform de gedrags- en beroepsregels van de SRA (stichting Register
Arbeidsdeskundigen). Dit betekent onder andere dat opdrachtnemer verplicht is tot
geheimhouding van alle door de opdrachtgever en werknemer verstrekte gegevens en
informatie. Daarnaast waarborgen de gedrags- en beroepsregels van de SRA onpartijdigheid.
Artikel 8: Intellectueel eigendom
1. Opdrachtnemer behoudt zich alle rechten met betrekking tot producten van de geest welke zij
gebruikt of heeft gebruikt in het kader van de uitvoering van de opdracht van opdrachtgever,
voor zover deze uit de wet voortvloeien.
2. Het is opdrachtgever uitdrukkelijk verboden die producten, waaronder mede begrepen
computerprogramma’s, systeemontwerpen, werkwijzen, adviezen, (model)contracten en andere
geestesproducten van opdrachtnemer, een en ander in de ruimste zin des woords, al dan niet
met inschakeling van derden te verveelvoudigen, te openbaren of te exploiteren.
3. Het is opdrachtgever niet toegestaan hulpmiddelen van die producten aan derden ter hand te
stellen, anders dan ter inwinning van een deskundig oordeel voor de werkzaamheden van
opdrachtnemer.
Artikel 9: Honorarium
1. Tenzij anders overeengekomen zijn de tarieven van opdrachtnemer exclusief (BTW).
2. Indien na de totstandkoming van de overeenkomst, doch voordat de opdracht geheel is
uitgevoerd, lonen en/of prijzen een wijziging ondergaan, is opdrachtnemer gerechtigd het
overeengekomen tarief dienovereenkomstig aan te passen, tenzij opdrachtgever en
opdrachtnemer hierover andere afspraken hebben gemaakt.
3. Het honorarium van opdrachtnemer, zo nodig vermeerderd met verschotten en declaraties van
ingeschakelde derden, wordt per maand, per kwartaal, per jaar of na volbrenging van de
werkzaamheden aan opdrachtgever in rekening gebracht, tenzij opdrachtgever en
opdrachtnemer hierover andere afspraken hebben gemaakt.
4. Ingeval van nieuwe verplichtingen van de opdrachtnemer ten gevolge van wetswijzigingen en/of
overheidsvoorschriften, zullen partijen overleg plegen over de verdeling van de daaruit
voortvloeiende kosten.
5. Voor de rekening van de opdrachtgever zijn alle kosten die worden veroorzaakt door onjuiste of
onvoldoende informatie van de opdrachtgever voor zover deze informatie handelt over
omstandigheden, waaronder de gespecificeerde eisen van de opdrachtgever gerealiseerd
moeten worden.
6. Indien door omstandigheden, buiten de schuld van de opdrachtnemer, geplande verrichten of
dienstverlening niet kunnen worden uitgevoerd, is de opdrachtgever toch de daaraan verbonden
kosten aan opdrachtnemer verschuldigd.
7. Betalingen van de facturen dienen te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum.
8. Bij betwisting van de juistheid van de factuur, dan wel een onderdeel daarvan, wordt de
betalingsverplichting van de opdrachtgever niet opgeschort. Bij gebreke van tijdige betaling is de
opdrachtnemer gerecht de overeenkomsten dienstverlening op te schorten, hetgeen de
verplichtingen van de opdrachtgever tot betaling van de verschuldigde bedrag onverlet laat.
9. Bij gebreke van tijdige betaling is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim zonder dat
daarvoor sommatie of schriftelijke ingebrekestelling is vereist. Alsdan is door de opdrachtgever
over het nog te betalen bedrag rente verschuldigd te berekenen vanaf de vervaldag, zijnde
factuurdatum vermeerderd met een periode van 14 dagen tot de dag van betaling.
10. Alle te maken gerechtelijke en buitenrechtelijke kosten komen voor rekening van de
opdrachtgever. De buitenechtelijke incassokosten bedragen tenminste 15% van het door de
opdrachtgever verschuldigde bedrag.
Artikel 10: Annulering
1. Eenmalige en kortstondige diensten kunnen met een termijn van minimaal 5 werkdagen voor
het overeengekomen aanvangstijdstip van de uitvoering worden geannuleerd.
2. Voor cursussen en projectmatige opdrachten geldt een annuleringstermijn van minimaal 3
weken.
3. De diensten, die niet tijdig zijn geannuleerd, zullen volledig in rekening worden gebracht, tenzij
anders overeengekomen.
Artikel 11: Eigendomsvoorbehoud
1. AMVI Advies behoudt het eigendomsrecht van de door haar beschikking gestelde zaken zoals
werkmethoden, organisatiemodellen, software en dergelijke
Artikel 12: Bezwaren
1. Bezwaren met betrekking tot de verrichte werkzaamheden en/of het factuurbedrag dienen
schriftelijk binnen 14 dagen na de verzenddatum van de stukken of informatie waarover
opdrachtgever bezwaar maakt, dan wel binnen 14 dagen na de ontdekking van het gebrek indien
opdrachtgever aantoont dat hij het gebrek redelijkerwijs niet eerder kon ontdekken, aan
opdrachtnemer bekend te worden gemaakt.
2. Bezwaren als in lid 1 bedoeld, schorten de betalingsverplichting van opdrachtgever niet op.
3. In geval van een terecht uitgebrachte bezwaar heeft opdrachtnemer de keuze tussen aanpassing
van het in rekening gebracht honorarium, het kosteloos verbeteren of opnieuw verrichten van
de afgekeurde werkzaamheden of het geheel of gedeeltelijke niet (meer) uitvoeren van de
opdracht tegen een restitutie naar evenredigheid van door opdrachtgever al betaalde
honorarium.
Artikel 13: Aansprakelijkheid
1. De opdrachtnemer is tegenover de opdrachtgever aansprakelijk voor de vergoeding van de
directe schade die deze lijdt als rechtstreeks gevolg van niet of niet-betamelijk nakoming van de
overeengekomen werkzaamheden. De schadevergoeding is beperkt tot ten hoogste het bedrag
aan honorarium van (het onderdeel van) de uitgevoerde opdracht.
2. De opdrachtnemer is tegenover de opdrachtgever aansprakelijk voor de vergoeding van de
schade als rechtstreeks gevolg van vermijdbare professionele fouten van de opdrachtnemer,
alsmede de onder zijn verantwoordelijkheid functionerende personen. Deze schadevergoeding is
beperkt tot ten hoogste het bedrag van (het onderdeel van) het honorarium.
3. De opdrachtnemer is tegenover de opdrachtgever aansprakelijk voor de vergoeding van de
schade die deze lijdt als rechtstreeks gevolg van schade door opzet of grove schuld door
onrechtmatige daad, veroorzaakt door onder de opdracht vallende personen. De betreffende
personen zijn eveneens hoofdelijk aansprakelijk.
4. De opdrachtnemer is bevoegd, in goed overleg met de opdrachtgever, voor eigen rekening
fouten, waarvoor de opdrachtnemer aansprakelijk is, te herstellen of de door die fouten
toegebrachte schade te beperkingen of op te heffen, mits dit afdoende en binnen redelijke
termijn geschiedt.
5. De opdrachtnemer draagt voor overschrijdingen van rechtsvoorschriften of inbreuk op rechten
van derden jegens de opdrachtgever alleen aansprakelijkheid, indien deze voorschriften of
rechten algemeen bekend zijn bij het desbetreffende vakgebied werkzame diensten of wanneer
de opdrachtgever de opdrachtnemer uitdrukkelijk op het bestaan van zodanige voorschriften of
rechten heeft gewezen.
6. Indien de opdrachtgever enig aan het werk of opdracht verbonden risico heeft verzekerd of
anderszins aan derden heeft overgedragen, is de opdrachtgever gehouden de opdrachtnemer
van aansprakelijkheid te zake van dit risico te vrijwaarden, bij gebreke waarvan deze
aansprakelijkheid van de opdrachtnemer vervalt.
Artikel 14: Overdracht
1. De opdrachtnemer is gerechtigd de verplichtingen en rechten voortvloeiend uit de
overeenkomst met de opdrachtgever over te dragen aan een in onderling overleg te benoemen
derde.
2. De opdrachtgever zal zijn medewerking aan een eventuele overdracht niet wegens onredelijke
redenen onthouden.
Artikel 15: toepasselijk recht
Op alle met de opdrachtnemer gesloten overeenkomsten is uitsluitend het Nederlands recht van
toepassing.